Când vom merge pe autostradă de la București la Constanța. Răspunsul Ministerului Transporturilor: „Cândva”

Publicat: 25/06/2012, 20:37
Actualizat: 27/06/2012, 12:07

Autostrada Soarelui, București-Constanța, ar putea fi parcursă de la un capăt la altul, fără întrerupere, începând cu a doua parte a lunii viitoare. Acest lucru ar putea fi posibil pentru că tronsonul dintre Cernavodă și Medgidia ar urma să fie dat în folosință, pe un singur fir de mers, la sfârșitul lui iulie, termenul de finalizare al lucrărilor fiind începutul anului viitor.

„Se fac eforturi ca să se poată deschidă traficul pe o cale de rulare pe tronsonul Cernavodă-Medgidia, cândva în acest sezon estival, însă durata de execuție este de 15 luni”, a precizat pentru gândul Cristina Savu, purtător de cuvânt al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii (MTI).

Click pe imagine pentru a mări

Notă: Cu portocaliu sunt ilustrate tronsoanele finalizate și date în folosință

Autostrada București-Constanța (197 km) trebuia finalizată încă de anul trecut. Ministerul Transporturilor a anunțat însă că a fost nevoit să rezilieze contractul cu firma franceză Colas, care câștigase licitația pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia, motivând decizia prin „refuzurile repetate ale constructorului de a continua execuția lucrărilor, invocând diverse motive pentru a justifica întârzierile”.

Proiectul de construcție a tronsonului a fost scos din nou la licitație și a fost câștigat de companiile Astaldi (Italia) și Max Boegl (Germania), cele care au câștigat și licitația pentru construirea tronsonului Medgidia-Constanța. Lucrările au fost reluate în octombrie 2011, cei 20 de kilometri de autostradă urmând să fie finalizați în ianuarie 2013.

Tot la sfârșitul anului trecut au fost inaugurați 21 de kilometri din tronsonul Medgidia-Constanța, respectiv porțiunea dintre Murfatlar și centura de ocolire a orașului Constanța. Cei 19 kilometri rămași între Medgidia și Murfatlar urmează să fie gata până la sfârșitul acestei luni. „În ceea ce privește tronsonul Medgidia-Constanța, nu suntem în pericol de a nu finaliza lucrările până la data de 30 iunie 2012″, au asigurat reprezentanții ministerului.

În ceea ce privește varianta de ocolire a Municipiului Constanța, în toamna anului trecut a fost dată în folosință porțiunea de drum dintre Valu lui Traian și Agigea (sud-vestul orașului). În acest moment se desfășoară lucrări pe porțiunea dintre Ovidiu și DN 3 (nord-vest). Centura construită în regim de austostradă va fi gata până la sfârșitul anului.

Valoarea totală estimată a autostrăzii Cernavodă-Constanța este de 1,4 miliarde de lei (fără TVA), dintre care 297,2 milioane de lei sunt asigurați din fonduri UE, respectiv prin Programul Operațional Sectorial de Transport (POS-T), diferența fiind finanțată de la bugetul de stat și dintr-un împrumut de un miliard de lei de la Bancă Europeană pentru Investiții (BEI).

Finalizarea Autostrăzii Soarelui ar urma să scurteze timpul de călătorie între București și Constanța de la 2 ore și jumătate în prezent, la o oră și 50 de minute.

Cine sabotează lucrările la autostrăzile din România

Lupii și urșii din Brașov, broaștele din Dobrogea, pițigoii din Moara Vlăsiei sau siturile dacilor și romanilor sunt doar câteva dintre motivele care au dus de-a lungul anilor la întârzierea lucrărilor la autostrăzi. Inventarul aparține chiar oficialilor Ministerului Transporturilor care au atenționat în repetate rânduri că avizele de mediu și săpăturile arheologice dau peste cap programul șantierelor.

Astfel, lucrările la autostrada Comarnic-Brașov au fost întrerupte pentru a se rezolva problema împerecherii lupilor, în condițiile în care tronsonul ar fi împărțit în două habitatul animalelor protejate prin lege. Pe același tronson s-a pus și problema poluării fonice, urșii fiind deranjați de zgomote puternice.

Constructorii variantei ocolitoare a orașului Constanța au fost nevoiți să oprească lucrările până când s-a găsit o metodă de a proteja o specie de broaște ce riscau să fie strivite de roțile utilajelor. Lucrările la Autostrada Soarelui au fost întrerupte de mai multe ori după descoperirea unor vestigii arheologice, iar constructorii autostrăzii București-Pitești s-au confruntat cu problema „pițigoilor” de lângă Moara Vlăsiei, o specie de păsări protejate de lege.

Lungimea tronsoanelor de autostradă pe care se circulă în prezent, de 415 km, inclusiv centuri ocolitoare în regim de autostradă, reprezintă doar 25% din angajamentele autorităților din România fixate prin reglementări legale, de circa 1.700 km până în anii 2013-2015. Aceasta este una dintre principalele concluzii ale unui raport al Curții de Conturi cu privire la construirea și întreținerea autostrăzilor – perioada 2005 – 2010, publicat recent de gândul.

Concret, până în 2015, rețeaua de autostrăzi a României ar trebui să fie următoarea:

București-Pitești 96 km (finalizată)

București -Fetești-Cernavodă 151 km (finalizată)

Centura București Sud 46 km

Centura București Nord 50 km (finalizată)

București – Ploiești 70 km

Ploiești -Comarnic 36 km

Comarnic – Brașov 65 km

Brasov- Borș 422 km (tronsonul Câmpia Turzii – Gilău, 10 km, finalizat)

Pitești – Sibiu 150 km

Sibiu – Lugoj 210 km

Lugoj – Nădlac 130 km

Ploiești – Albița 310 km.

Situația tronsoanelor de autostradă, inclusiv centuri ocolitoare, potrivit Raportului Curții de Conturi 2005-2010:

Sursa:Raport Curtea de Conturi 2005-2010

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Preşedintele Serbiei declară că victoria Kamalei Harris ar putea declanşa un al Treilea Război Mondial
A aflat că soția îl înșală, chiar în timpul filmărilor Asia Express: `Vreau să divorțez`
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai...
Unde se termină viața și unde începe moartea. Ce a descoperit un medic care a...
Elodia trăiește?! Mama lui Cristian Cioacă șochează! Unde ar fi nora ei, de fapt?!
Se deschide cel mai mare șantier din România. Se caută 22 000 de muncitori care...
Buni de plată, fără armată și cu rusa limbă oficială de stat. Cum arată „planul...
Ce a pățit Marian Godina în timpul unei percheziții. Ce obiect a găsit pe noptiera...
O mai ții mine pe Catrinel Sandu? Cum arată acum fosta vedetă. A fost înșelată...
Ce salariu are un român din Germania, după 6 ani de muncă: "E corectă viața?...
Lunetiști, drone și gard de sârmă ghimpată. Măsuri de înaltă securitate în Maricopa, comitatul care...
Jurnalista Rodica Sărmaș Furnea a murit într-un tragic accident rutier, la Dumbrăvioara. Avea doar 54...
Accident teribil pe DN15! Vedeta a murit pe loc
După câți KM se schimbă plăcuțele de frână. Care sunt primele semne de uzură și...
Alegeri prezidenţiale în SUA 2024: Votul care va decide viitorul SUA şi al lumii. Donald...
OZN văzut în BUCUREȘTI?! Un fost oficial de la Pentagon a dezvăluit că...
Anunț trist despre Regina Camilla. Vestea venită azi: „Cu mare regret, Majestatea Sa...”
Selly tratează facultatea cu dispreț. De ce nu vrea să audă de studii superioare
Maria Popovici a devăluit ce i-a revenit în urma partajului: „Farfuriile sunt la mine toate...”
Cine sunt cele patru victime decedate în accidentul de pe DN15. Cele două familii erau...
Gabriela Cristea, reacție dură pe rețelele de socializare. “Voi știți cât muncesc eu sau cât...
De ce a amânat Virgil Ianțu să se căsătorească cu mama fiicei sale. După 22...
BANCUL ZILEI. – Bulă, de acum o să înveți 25 de ore pe zi!
O gaură neagră „înfometată” se hrănește de 40 de ori mai rapid decât limita teoretică